Vi söker en positiv, målmedveten och noggrann servicetekniker som kan skapa förtroende och långsiktiga relationer med våra kunder och brinner för teknik och att få saker att fungera.

AUMA Scandinavia har 50 års erfarenhet som leverantör och specialist på elektriska ställdon och servicetjänster till Vatten & Avlopp, Energi & Kraftindustri, Industri & Marin, Olja & Gas samt övrig industri i Skandinavien. AUMA Scandinavia är en del av familjeägda AUMA Group med över 2 800 anställda globalt och huvudkontor Müllheim, Tyskland. Våra sälj- och servicerepresentanter i Sverige, Danmark, Norge och på Island är specialister på elektriska ställdon och kan hjälpa er med kvalificerad teknisk rådgivning vid projektering, installation, driftsättning och teknisk support, samt kan erbjuda service, underhåll och utbildning. Med marknadsledande design, kvalitativa materialval och innovativa lösningar gör våra produkter jobbet år efter år, utan att förorena vår gemensamma och viktiga natur – samtidigt som de bidrar till ett hållbart och cirkulärt samhälle.

Arbetsuppgifter

  • Du kommer självständigt att utföra service, underhåll och reparationer av elektriska ställdon.
  • Planera och prioritera serviceuppdrag i samråd med kollegor och serviceledare/servicekoordinator.
  • Utföra montage/driftsättning, felsökning, support och underhåll (avhjälpande och förebyggande) på elektriska ställdon, samt diagnos, provning och justering av de elektriska ställdonen.
  • Dokumentera och återrapportera resultat från servicebesök till kund och i CRM.
  • Du kommer även ha en säljande funktion vad gäller serviceavtal, reservdelar, större underhåll samt utbytesenheter. I ett senare skede ska du även genomföra utbildning på våra produkter förkunder och partners.
  • Du ska genom att skapa förtroende och långsiktiga relationer med våra kunder förstärka vår ställdonservice. Du kommer att rapportera till Servicechef. Arbetet innebär i huvudsak arbete hos våra kunder i Mälardalen med servicecenter i Skarpnäck samt vid behov i norra Sverige.
  • AUMA erbjuder en kvalificerad introduktion samt omfattande teoretisk och praktisk utbildning på huvudkontoret i Malmö.

Bakgrund
Det är en fördel om har en grundläggande teknisk utbildning, gärna med erfarenhet av el- eller styr- och reglerteknik. Du brinner för teknik och att få saker att fungera. Du har kunskaper i engelska och kan tillgodogöra dig teknisk information från instruktioner och manualer. Som person bör du vara positiv, målinriktad och noggrann samt ha förmågan att kunna planera ditt arbete. Du bör ha ett representativt sätt och vara kundserviceinriktad. Du är vårt ansikte utåt vid kundkontakter.

Utbildning
Eftergymnasial utbildning ingenjör eller KY med inriktning teknik, maskin, data alternativt relevant arbetslivserfarenhet.

Personliga kvalifikationer
Du ska vara tekniskt intresserad samt tycka om att göra affärer och hitta lösningar som hjälper dina kunder. Det är en förutsättning att du är noggrann, strukturerad och förstår vikten av att samarbeta. Vi lägger stor vikt vid din personlighet och tidigare referenser.

Svenska och engelska i tal och skrift samt körkort är ett krav.

Startdatum
Snarast eller enligt överenskommelse

Uppdragslängd
Tjänsten är tillsvidare.

Tjänstgöringsort
Utgår från vårt servicecenter i Skarpnäck

Ansökan
Ansökan sker via LinkedIn

Eventuella frågor

Martin Fridolf
Servicechef
martin.fridolf@auma.com
076-492 04 04

Jesper Mårtensson
VD
jesper.martensson@auma.com
070-283 98 16

Fel: Kontaktformulär hittades inte.